T E Λ Ι Κ Ω Σ. . .Β Α Ρ Β Α Ρ Ο Τ Η Τ Α . . . . . . . .ΩΡΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ . . . .. ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ....




«Η αλήθεια είναι επαναστατική»

Αντόνιο Γκράμσι

Ροή Iskra

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ !!!!




ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΒΟΜΒΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ! ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ!

ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΛΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ!

Εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο το νέο νομοσχέδιο-πραξικόπημα της κυβέρνησης για την «αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών».
Με το νομοσχέδιο αυτό προβλέπονται μια σειρά από αντισυνταγματικές ρυθμίσεις οι οποίες βάλουν ευθέως εναντίον των εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικων δικαιωμάτων των εργαζομένων και θέτουν τις βάσεις για την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και τη σταδιακή παράδοση τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Η νεοφιλελεύθερη-τροϊκανή κυβέρνηση της χώρας με το νομοσχέδιο αυτό αντί να προχωρήσει στην αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου δημόσιου πάντα, δικτύου μεταφορών βάζει την ταφόπλακα στον κοινωνικό και αναπτυξιακό τους ρόλο, οδηγώντας ταυτόχρονα τους εργαζόμενους σε αυτές σε ένα σύγχρονο μεσαίωνα.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ


Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, με συγχώνευση των μέσων σταθερής τροχιάς (Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ) και της ΕΘΕΛ με ΗΛΠΑΠ σε δύο, αντίστοιχα, εταιρείες.
Η συγχώνευση σε δύο εταιρείες γίνεται υπό το πρόσχημα του συμμαζέματος των ελλειμμάτων των αστικών συγκοινωνιών. Οι εταιρείες θα λειτουργούν υπό τη σκέπη του ΟΑΣΑ, ο οποίος με τη σειρά του θα ασκεί καθήκοντα μητροπολιτικού φορέα. Μάλιστα, η αρμοδιότητά του θα επεκταθεί τόσο προς τους ΟΤΑ που λειτουργούν μεταφορικές υπηρεσίες όσο και προς τα ΚΤΕΛ Αττικής, ενώ θα συνεργάζεται στενά και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΒΟΜΒΑ!
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ -
ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΛΙ ΣΤΟΝ ΚΡΟΤΑΦΟ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ «ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ»

Στη σύναψη επιχειρησιακής σύμβασης στις συγχωνευόμενες μεταφορικές ΔΕΚΟ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας tovima.gr. Προβλέπεται κατάργηση των συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας που ίσχυαν έως σήμερα, οι οποίοι θα αντικατασταθούν από επιχειρησιακή σύμβαση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς θα κληθούν σε διαπραγμάτευση από μηδενική βάση για τον καθορισμό της εν λόγω επιχειρησιακής σύμβασης, ενώ με τη λήξη της διαπραγμάτευσης κάθε άλλη σύμβαση ή κανονισμός που ίσχυε έως σήμερα θα καταργηθεί!

Μάλιστα, σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν καρποφορήσουν, αλλά καταρρεύσουν, το μισθολόγιο των υπαλλήλων των μεταφορικών ΔΕΚΟ θα αποφασιστεί με νόμο! To Βήμα, επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές, αναφέρει ότι μέχρι να καταρτιστεί επιχειρησιακή σύμβαση δεν θα επιτρέπεται η προσφυγή στον Οργανισμό Διαμεσολάβησης και Διαιτησίας!

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΣΕ

Το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπει μετατάξεις εκατοντάδων υπαλλήλων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ερχόμενου διαστήματος, περίπου 1.500 εργαζόμενοι θα περάσουν σε άλλους φορείς του Δημοσίου, τους οποίους θα υποδείξει το υπουργείο Εσωτερικών.
Σε δεύτερη φάση θα επαναληφθεί η ίδια διαδικασία, όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων, με τη μετάταξη υπαλλήλων που θα κριθούν υπεράριθμοι.
Είναι φανερό ότι προβλέπεται πανομοιότυπο σύστημα μετατάξεων, όπως αυτό που εφαρμόστηκε τόσο στους εργαζόμενους της ΟΑ όσο και κυρίως του ΟΣΕ, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έχουν μείνει στον αέρα καθώς οι θέσεις που ανακοινώθηκαν από τους φορείς του Δημοσίου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα (με παμπάλαια οργανογράμματα) αφορούν υπηρεσίες, που πολλές από αυτές οδεύουν προς κλείσιμο ή ανασυγκρότηση! Επιπλέον, δεν ορίζεται σε πόσο χρόνο θα υλοποιηθεί η μεταφορά του προσωπικού στη νέα του θέση και στο διάστημα αυτό, από ποιο φορέα θα μισθοδοτείται το μεταφερόμενο προσωπικό. Ασαφές επίσης είναι με ποιο μισθολόγιο θα αμείβεται, ποιες ασφαλιστικές παροχές θα έχει κ.λ.π.

ΤΣΕΚΟΥΡΕΜΑ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ!
ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ!

Επίσης, το νομοσχέδιο θα θεσπίσει το λεγόμενο «Σύμφωνο Ευθύνης», το οποίο θα επιβάλει τριμηνιαίο οικονομικό έλεγχο στις μεταφορικές ΔΕΚΟ από ορκωτούς ελεγκτές και σε περίπτωση απόκλισης από το εγκεκριμένο επιχειρησιακό τους σχέδιο, θα συγκροτείται νέο business plan, ενώ θα υφίστανταικυρώσεις οι διοικήσεις των φορέων.

Μάλιστα το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ενοποιημένου ΟΑΣΑ θα εγκρίνεται από την αρμόδια για τις ΔΕΚΟ διυπουργική επιτροπή, η κρατική επιχορήγηση θα δίνεται βάσει συγκεκριμένων δεικτών αποδοτικότητας, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι το μεταφορικό έργο των συγκοινωνιών να εκτελείται κατόπιν σύμβασης (;).

Ακόμη, όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών, οι μεταφορικές ΔΕΚΟ θα «καθαρίσουν» από τα χρέη και τα ελλείμματά τους, τα οποία θα περάσουν στο δημόσιο ταμείο. Παράλληλα, ωστόσο, θα τεθεί ένα όριο στην επιδότησή τους από το κράτος, καθώς αυτή δεν θα ξεπερνά το 40% του λειτουργικού τους κόστους.

Οι κυβερνήσεις, προκειμένου να προχωρήσουν χωρίς αντιδράσεις στη σταδιακή παράδοση των ΔΕΚΟ στους ιδιώτες, επικαλούνται τα οικονομικά ελλείμματά των ΔΕΚΟ για τα οποία μάλιστα ισχυρίζονται ψευδώς ότι φταίνε κυρίως οι υψηλές αμοιβές των εργαζομένων.

Αποσιωπούν επιμελώς και σκοπίμως να πουν ότι την αποκλειστική ευθύνη για τα ελλείμματα είχε το κράτος, γιατί όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από την νομοθεσία, αλλά υποχρέωνε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα τον ΟΑΣΑ να δανείζεται με επαχθείς όρους από τις Τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο το κράτος, ως αντισταθμιστική καταβολή για τον κοινωνικό του ρόλο.


ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Το πλάνο του υπουργείου Υποδομών για την αύξηση των εσόδων των μεταφορικών ΔΕΚΟ προβλέπει, πέρα από τις αυξήσεις των εισιτηρίων που έρχονται [Αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου από το 1 ευρώ στα 1,4 ευρώ - Στο Μνημόνιο υπάρχει αναφορά για αύξηση των τιμολογίων κατά τουλάχιστον 30% εντός του πρώτου τριμήνου του έτους], "εκμετάλλευση" της ακίνητης περιουσίας, αλλά και της υποδομής των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς και ευρύτερες συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα, όπως π.χ. οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΛΗΣ ΤΩΡΑ!

Οι εργαζόμενοι στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, πρέπει ενωμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους και να περάσουν από την άμυνα στην επίθεση, συμμαχώντας με όλα τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται από τις κατεδαφιστικές πολιτικές της κυβέρνησης έτσι ώστε να σχηματιστεί ένα πλατύ κοινωνικό μέτωπο που θα ανατρέψει αυτές τις πολιτικές και θα θέσει τις βάσεις για την απεμπλοκή της χώρας από την κηδεμονία της τρόικα και θα έχει σαν προοπτική την προοδευτική-ριζοσπαστική οικονομική, αναπτυξιακή και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας.

«ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΘΕ ΟΡΙΟ»
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

Με τις ανακοινώσεις του Υπουργικού Συμβουλίου για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε ακραίο νεοφιλελεύθερο, όριο. Πίσω ακόμη και από όσα επικρατούν σε χώρες που ακολουθούν κατά τα άλλα απαρέγκλιτα τους νόμους της αγοράς, παραδίδουν τις αστικές συγκοινωνίες στη δικαιοδοσία του κέρδους επιφέροντας βαρύ πλήγμα στο δημόσιο χαρακτήρα τους. Ένα συλλογικό αγαθό όπως η μετακίνηση, όμως, είναι δικαίωμα των πολιτών και το κράτος πρέπει να οργανώνει την παροχή της, φθηνή ή δωρεάν, σε όλους ανεξαίρετα τους πολίτες.
Ειδικά αυτή την στιγμή εν μέσω κρίσης, η κυβέρνηση έπρεπε να κινηθεί ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Να πάρει μέτρα προσέλκυσης των πολιτών στα μαζικά μέσα μεταφοράς, ιδιαίτερα αυτά της σταθερής τροχιάς για λόγους κοινωνικούς και οικολογικούς.
Να ενισχύσει τα δρομολόγια κορμού, να δώσει προβάδισμα έναντι των ΙΧ με λεωφορειοδρόμους, με το πράσινο κύμα, με τοπικές συνδέσεις, με μίνιμπας, με ζώνες ελεύθερης επιβίβασης, με κάρτες δωρεάν σε ανέργους, φθηνό εισιτήριο ενιαίο για όλα τα μέσα, με διεύρυνση των νυχτερινών ωραρίων, χάραξη ποδηλατόδρομων κ.λπ.
Η κυβέρνηση πάει εντελώς ανάποδα, διώχνει τους χρήστες από τα δημόσια μέσα μεταφοράς.Αποδεικνύει έτσι όχι μόνο την άβυσσο που τη χωρίζει από την κοινωνία, από το πιο φτωχά στρώματα του πληθυσμού, αλλά και τη μέγιστη υποκρισία της όταν έλεγε τα παχιά λόγια για πράσινη ανάπτυξη. Το απέδειξε εξάλλου λίγες εβδομάδες πριν και με τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, του πιο φιλικού στο περιβάλλον μέσου.
Είναι απαράδεκτο ότι η κυβέρνηση ενοχοποιεί τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς με την κουτοπόνηρη σκέψη ότι καλλιεργώντας την αντιπαράθεση θα κερδίσει συναινέσεις. Κάνει απόλυτο λάθος. Οι πολίτες-χρήστες των αστικών συγκοινωνιών γνωρίζουν πλέον ότι εκτός των εργαζομένων στις συγκοινωνίες είναι αυτοί τα τελικά θύματα της υποβάθμισης των συγκοινωνιών και, ταυτόχρονα, της ληστρικής αύξησης των εισιτηρίων από τη νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση. Οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο διότι ανατρέπονται πλήρως οι συνθήκες εργασίας τους, οι συλλογικές τους συμβάσεις. Οι πολίτες θα συμπορευθούν, γιατί ο στόχος είναι κοινός. Η κοινωνία, το περιβάλλον και η οδική ασφάλεια δέχονται την επίθεση της κυβέρνησης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστεί με όλες τις δυνάμεις του συνεισφέροντας στην έμπρακτη αντίσταση και αντίδραση των πολιτών στα μέτρα αυτά. Υπάρχει το ενθαρρυντικό παράδειγμα του κινήματος των διοδίων. Τώρα το ζήτημα που τίθεται είναι ακόμη ευρύτερο και σοβαρότερο, γιατί συνδέεται με την ποιότητα ζωής μας πολλαπλά. Οι πολίτες δεν μπορεί να είναι παθητικοί δέκτες των όποιων μέτρων, που με ακραία ταμειακή λογική κυβέρνηση και τρόικα θεωρούν ότι μπορούν να επιβάλουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: