T E Λ Ι Κ Ω Σ. . .Β Α Ρ Β Α Ρ Ο Τ Η Τ Α . . . . . . . .ΩΡΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ . . . .. ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ....




«Η αλήθεια είναι επαναστατική»

Αντόνιο Γκράμσι

Ροή Iskra

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΤΟ "ΣΦΥΡΙ" ΚΑΙ ΤΑ ...ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛΤΑ)


ΣΤΟ "ΣΦΥΡΙ" ΚΑΙ ΤΑ ...ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛΤΑ)

altΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ *

Η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στηνεφαρμογή του αναθεωρημένου μνημονίου και ξεπουλά τα πάντα. Μετά τον ΟΣΕ και τις αστικές συγκοινωνίες σχεδιάζει την παράδοση και τωνΕλληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ) στους ιδιώτες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» (13/09/2010), η κυβέρνηση προχωρά άμεσα -μέχρι τα τέλη Οκτώβρη- στηνκατάθεση νομοσχεδίου, με το οποίο αφενός τίθενται οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στη χώρα μας και αφετέρου δίνεται το λάκτισμα για τηδιάλυση και ξεπούλημα στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα των ΕΛΤΑ, υλοποιώντας έτσι τη δέσμευσήτης απέναντι στην Τρόικα.
Η κυβέρνηση υλοποιεί ένα ευρύτατο σχέδιο γενικής εκποίησης και διάλυσης σε ό,τι έχει απομείνειαπό το δημόσιο πλούτο και τις δημόσιες επιχειρήσεις (ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κλπ), όπως εξ' άλλου είχε ανακοινωθεί, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 03/06/2010.


altΤο νομοσχέδιο, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα, περιλαμβάνει τα πιο εφιαλτικά σενάρια για τα ΕΛΤΑ και το κοινωνικό σύνολο. Επιλογή δυσμενής καικαταστροφική για τον ρόλο και την πορεία των ΕΛ.ΤΑ, για την οικονομική και κοινωνική πορεία της χώρας γενικότερα αλλά και ειδικά για την Περιφέρεια.Είναι απαράδεκτο να εκποιείται ένας δημόσιος φορέας, όπως τα ΕΛΤΑ, που δημιουργήθηκαν και στηρίχθηκαν με κόπο και θυσίες 180 χρόνων από την Ελληνική κοινωνία

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, προβλέπει για τα ΕΛΤΑ:

1. Παραχώρηση στους ιδιώτες του 39% των ΕΛΤΑ -χωρίς βέβαια να αποκλείεται αύριο η πλειοψηφική ιδιωτικοποίησή τους- μαζί με το management του οργανισμού και των θυγατρικών του. Μειώνεται έτσι η συμμετοχή του δημοσίου στα ΕΛΤΑ από 90% στο 51%. Και έπεται η συνέχεια.
2. Συρρίκνωση του ταχυδρομικού δικτύου και εκχώρησή του στους ιδιώτες.
3. Δυνατότητα εκχώρησης της «καθολικής υπηρεσίας» και στους ιδιώτες.
4. Προώθηση νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα περιλαμβάνει αυξήσεις στα τιμολόγια του ΕΛΤΑ επιβαρύνοντας τους έλληνες πολίτες ακόμα περισσότερο σήμερα που ασφυκτιά από την ακρίβεια.

Για τους εργαζόμενους στον οργανισμό δεν γίνεται καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου. Είναι όμως περισσότερο από σίγουρο ότι η κυβέρνηση τους επιφυλάσσει τις «εκπλήξεις» που επεφύλαξε για τους εργαζόμενους της Ο.Α, του ΟΣΕ, των Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά και όλους τους εργαζόμενους της χώρας. Δηλαδή: Υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις (με δυσμενείς όρους), κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, αλλαγές οργανογράμματος (με μείωση των θέσεων εργασίας) και κανονισμού εργασίας, εργασιακές διαθεσιμότητες, ημιαπασχόληση, μικρότερες αποδοχές, μετατάξεις, διάλυση εργασιακών σχέσεων, κατάργηση θέσεων εργασίας, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Η κυβέρνηση, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια τις εξαγγελίες με βάση τις οποίες «έκλεψε» την ψήφο του ελληνικού λαού, φέρνει ένα νομοσχέδιο για την εκποίηση των ΕΛΤΑ που περιλαμβάνει τηνπλήρη εφαρμογή πανομοιότυπων προγραμμάτων που είχαν εξαγγείλει κατά καιρούς η προηγούμενες κυβερνήσεις της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ, που οδηγούσαν τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού .

Προχωρούν στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ στο όνομα της δήθεν εξυγίανσής τους, για το «καλό» του κοινωνικού συνόλου. Με μια πολύχρονη προπαγάνδα από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ, του ΠΑΣΟΚκαι των φίλων τους δημοσιογράφων από τα γνωστά συγκροτήματα των ΜΜΕ, συσχετίζουν την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού με τη δήθεν αναπτυξιακή εκτίναξη των ΕΛΤΑ, με δραστηριοποίηση στα Βαλκάνια, με διεύρυνση της συνεργασίας με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (Τ.Τ.) με την βελτίωση της λειτουργίας των ΕΛΤΑ που δεν έχει καμία σχέση ούτε με τις πράξεις τους ούτε με τις προθέσεις τους. Δηλαδή την παράδοση της δημόσιας περιουσίας στα ιδιωτικά συμφέροντα.

altΤα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικήςπου ακολουθούν, απαξιώνουν συστηματικά τις δημόσιες επιχειρήσεις μεταφοράς και συγκοινωνίας με αντικειμενικό σκοπό είτε να δοθούν σε ιδιώτες είτε να προωθηθούν στο χώρο, ιδιοτελή συμφέροντα μέσα από ένα πλέγμα ιδιωτικών ανταγωνιστικών συμφερόντων. Η ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ ουσιαστικά προετοιμάζεται από καιρό με τημεθοδευμένη απαξίωση τους ώστε να γίνει πιοεύκολα αποδεκτή από την κοινωνία. Η απαξίωση αυτή συντελέστηκε και συντελείται με τη συρρίκνωση του δικτύου, με την εκχώρηση έργου σε ιδιωτικές εταιρείες, με την προσπάθεια αφαίρεσης της αλληλογραφίας του Δημοσίου από τα ΕΛ.ΤΑ και με αποκορύφωμα την άρνηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (επί 2 χρόνια ) για κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων.

Η χώρα έχει ανάγκη από δημόσια ΕΛΤΑ, με παράλληλη προσπάθεια για την αναβάθμισή του με την σύνταξη νέου αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου, με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων τους, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της χώρας. Σε μια διαφορετική κατεύθυνση, στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα στα ΕΛΤΑ. Σε μια κατεύθυνση που ο ΕΛΤΑ θα υλοποιεί τον κοινωνικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό του ρόλο.

* Ο Μάξιμος Μπόλας είναι μέλος του Τμήματος Μεταφορών του ΣΥΝ και συνεργάτης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

1 σχόλιο:

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ είπε...

ο κ. Μπολας καιρος να γυρισει απο την αποσπαση του
θαχουμε αγωνες απο δω και περα
χρειαζομαστε ολοι...........