T E Λ Ι Κ Ω Σ. . .Β Α Ρ Β Α Ρ Ο Τ Η Τ Α . . . . . . . .ΩΡΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ . . . .. ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ....




«Η αλήθεια είναι επαναστατική»

Αντόνιο Γκράμσι

Ροή Iskra

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟΣ


ΠΡΟΣ ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!

Ψηφίστηκε την Τετάρτη τις πρώτες πρωινές ώρες η Συμφωνία δημοσίου και της Abu Dhabi Mar (ADM), «πριγκιπικής» εταιρείας του Abu Dhabi, η οποίαδιαδέχθηκε την Thyssen Kruppως νέος ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά.
Η συμφωνία ψηφίστηκε από τηνκυβερνητική πλειοψηφία και το ΛΑΟΣ, ενώ συναινετική επί της ουσίας, παρά τη χαλαρή, με ανώδυνη αιτιολόγηση, καταψήφιση, ήταν και η στάση της ΝΔ.
Η συμφωνία δημοσίου- ADM όπως επιβεβαιώθηκε πλήρως κατά τη συζήτηση στη Βουλή και υποχρεώθηκε να ομολογήσει εμμέσως, πλην σαφώς, η κυβέρνηση, τεμαχίζει και συρρικνώνει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενώ αφήνει ξεκρέμαστους στον «αέρα» τους εργαζόμενους.
Ο Παν. Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τη Συμφωνία ωςάκρως βλαπτική για το δημόσιο συμφέρον, τη χαρακτήρισε συμφωνία απαξίωσης και διάλυσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενώ υπογράμμισε ότι δίνει «διαβατήριο» για μαζικές απολύσεις και «δουλεμπόριο»!


Ακολουθούν η τοποθέτηση και η δευτερολογία του Κοινοβ. Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Παν. Λαφαζάνη, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τη Συμφωνία μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar, καθώς και η απάντηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Έχουμε εδώ μία συμφωνία η οποία, δυστυχώς, είναι άκρως επιζήμια για το εθνικό και το δημόσιο συμφέρον. Είναι μία συμφωνία η οποία φοβούμαι ότι θα δώσει τη χαριστική βολή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ίσως τη χαριστική βολή και στη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στη χώρα μας.

Επιπλέον, είναι μία συμφωνία η οποία αφήνει κυριολεκτικά ξεκρέμαστους, στον «αέρα», τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, διότι δεν προσφέρει καμία απολύτως δέσμευση, καμία εγγύηση για το εργασιακό τους μέλλον και τις εργασιακές τους σχέσεις.
Το πρόβλημα της χώρας μας είναι κατ' εξοχήν πρόβλημα παραγωγικό. Το δημοσιονομικό έλλειμμα, το οποίο προτάσσεται σήμερα ως η μεγάλη αιτία και το μεγάλο πρόβλημα για την προοπτική της χώρας μας, είναι η πραγματικότητα αναποδογυρισμένη. Στην ουσία, το έλλειμμα της χώρας είναι παραγωγικό και αν δεν αντιμετωπισθεί αυτό το παραγωγικό έλλειμμα, η χώρα δεν έχει καμιά προοπτική. Θα έχει ως συνέπεια, συνεχή και διευρυνόμενα δημοσιονομικά ελλείμματα.
Για να αντιμετωπισθεί, όμως, το παραγωγικό έλλειμμα πρέπει να σταματήσει η παραγωγική αποδιάρθρωση της χώρας, η παραγωγική της απαξίωση και η παραγωγική της ερήμωση, μια πολιτική και στρατηγική η οποία ακολουθείται επί δεκαετίες σε αυτή τη χώρα και ακολουθείται επί δεκαετίες, διότι έχει αναδειχθεί ως στρατηγικός άξονας για το μέλλον της χώρας η ναυτιλία, όπως μας λένε, να γίνει η Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο, τουριστικό κέντρο, χρηματοπιστωτικό κέντρο.
Μα, αν η Ελλάδα δεν είναι ένα σύγχρονο παραγωγικό κέντρο, με μια σύγχρονη παραγωγική δομή, δεν έχει κανένα απολύτως μέλλον. Καρδιά αυτού του προβλήματος, της παραγωγικής μας προοπτικής, είναι τα ναυπηγεία. Είναι μια σύγχρονη ναυπηγική βάση για τη χώρα. Είναι μία εθνική ναυπηγική στρατηγική. Αυτή έχει εγκαταλειφθεί πλήρως, τα Ναυπηγεία εκποιούνται, ιδιωτικοποιούνται και προσφέρονται προς εκμετάλλευση, σε ξένους, μάλιστα, κατά προτίμηση ιδιώτες και χωρίς κανένα μέλλον. Δεν μπορεί να έχει προοπτική αυτή η χώρα με αυτού του είδους τις πολιτικές.
Τι κάνει αυτή η συμφωνία; Επιτρέψτε μου να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις τις οποίες θεωρώ πάρα πολύ σημαντικές, πέραν των άλλων που μπορεί να κάνει κανείς για τη συμφωνία αυτή, που είναι πάρα πολλές. Πρώτη παρατήρηση: Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με αυτή τη συμφωνία τεμαχίζονται, υποβαθμίζονται και οδηγούνται σε απαξίωση.
Τι λέει αυτή η συμφωνία; Λέει ότι στο όνομα των κρατικών επιδοτήσεων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαγορεύει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να έχουν εμπορικές δραστηριότητες, δραστηριότητες στον ιδιωτικό τομέα και ως συνέπεια, εξαιτίας αυτής της λογικής, οδηγείται η Κυβέρνηση στον τεμαχισμό των Ναυπηγείων και στη διαμόρφωση ναυπηγικής βάσης στο Σκαραμαγκά αποκλειστικά και μόνο για στρατιωτικά προγράμματα.
Θα εκποιηθούν, όπως μας λέει η εισηγητική έκθεση, οι δραστηριότητες που δεν θα εξυπηρετούν στρατιωτικά προγράμματα και οι υποδομές και οι άλλες λειτουργίες. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι τα Ναυπηγεία δεν μπορεί να έχουν μέλλον. Ναυπηγεία χωρίς ειδική τεχνογνωσία, τεχνογνωσία ελληνική, που δεν έχουν και εμπορική δραστηριότητα, το μόνο που θα κάνουν για να επιβιώνουν είναι να παίρνουν παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό. Πόσο θα παίρνουν και με ποια προοπτική θα τις παίρνουν;
Τα Ναυπηγεία αυτά θα μπορούσαν να έχουν μία πολυσχιδή δραστηριότητα και εμπορική και με το Πολεμικό Ναυτικό. Κόβεται, όμως, ο ομφάλιος λώρος με την εμπορική τους δραστηριότητα. Μαζί με αυτό, βεβαίως, έχουμε σοβαρή αρνητική επίπτωση άμεσα στην απασχόληση. Διότι μέχρι τώρα η εμπορική δραστηριότητα απασχολούσε ένα σημαντικό μέρος από τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία και όχι μόνο στα Ναυπηγεία, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.
Τι θα γίνουν αυτοί οι εργαζόμενοι, κύριε Υπουργέ, που δούλευαν μέχρι τώρα στις εμπορικές δραστηριότητες των ναυπηγείων; Βεβαίως η HDW, η ThyssenKrupp δεν τήρησε τις υποσχέσεις της για εμπορική αναβάθμιση των Ναυπηγείων. Ωστόσο, έφερνε κάποιες δουλειές από τον ιδιωτικό τομέα, οι οποίες έδιναν και ζωή στα Ναυπηγεία, αλλά και ζωή στην ευρύτερη περιοχή.
Τώρα θα κοπούν αυτές οι δουλειές. Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Ποιος θα κάνει την εκποίηση των υποδομών και των λειτουργιών; Η Abu Dhabi Mar; Και τι λέει η συμφωνία; Ποιες υποδομές θα εκποιήσει και ποιες λειτουργίες; Ό,τι θέλει η Abu Dhabi Mar θα εκποιήσει; Ό,τι θέλει θα πουλήσει; Τι θα μείνει από το σημερινό Ναυπηγείο; Ποιες εκτάσεις θα διαθέσει; Θα δώσει τις δεξαμενές του; Θα μιλάμε για Ναυπηγείο μετά την εκποίηση ή απλώς για ένα διαμετακομιστικό κέντρο για να γίνονται δουλειές, οι οποίες θα πηγαίνουν στο εξωτερικό; Αυτά που είναι κρίσιμα, δεν διευκρινίζονται. Είναι απολύτως κρίσιμα θέματα όσον αφορά την προοπτική του Ναυπηγείου.
Δεύτερη παρατήρηση: Η απασχόληση των εργαζομένων. Τι γίνεται με την απασχόληση των εργαζομένων; Η συμφωνία δεν λέει ούτε μία λέξη. Η συμφωνία, βεβαίως, την οποία θα ψηφίσουμε εδώ ως Βουλή, δεν λέει ούτε μία λέξη για τους εργαζόμενους, λες και δεν υπάρχουν για τη συμφωνία εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Κάποια αναφορά για τους εργαζόμενους γίνεται στην εισηγητική έκθεση. Και ποια είναι η αναφορά που κάνει η εισηγητική έκθεση για τους εργαζόμενους; Είναι ότι δεν δεχθήκαμε με τη μεταβίβαση του Ναυπηγείου να αποχωρήσουν οι τριακόσιοι εργαζόμενοι -μάλιστα, δεν το δεχθήκατε- αλλά τι θα γίνει μετά τη μεταβίβαση του Ναυπηγείου με τους χίλιους τριακόσιους εργαζόμενους; Δεν λέτε τίποτα άλλο, παρά το ότι θα τηρηθεί η εργατική και η ασφαλιστική νομοθεσία. Πρωτοφανές, βεβαίως!
Χρειάζεται ποτέ να τονίζεται και μάλιστα, σε κείμενο εισηγητικής έκθεσης που υπογράφουν υπουργοί, ότι θα τηρούν τη νομοθεσία -την εργατική, μάλιστα και την ασφαλιστική νομοθεσία- επιχειρήσεις; Η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία τηρείται υποχρεωτικά από όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις, χωρίς να αναγράφεται σε καμία εισηγητική έκθεση και πρέπει να τηρείται από όλες τις επιχειρήσεις, είτε δημόσιες είτε ιδιωτικές. Ακόμα και αν είναι πριγκιπικές οι εταιρείες και αυτές πρέπει να τηρούν την εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.
Επομένως, δεν κατοχυρώνει σε τίποτα τους εργαζόμενους μετά τη μεταβίβαση, μετά τη συμφωνία αυτή, δηλαδή το μέλλον τους. Αντίθετα, η εργατική και η ασφαλιστική νομοθεσία περιλαμβάνει σειρά πραγμάτων, τα οποία είναι άκρως δυσμενή έως επικίνδυνα για τους εργαζόμενους. Πρώτα απ' όλα, περιλαμβάνει η εργατική νουθεσία τις ομαδικές απολύσεις.
Αποκλείεται, κύριε Υπουργέ, αύριο από την Abu Dhabi Mar, που θα πάρει τα Ναυπηγεία, να ξεκινήσουν ομαδικές απολύσεις; Πώς το αποκλείετε αυτό; Πώς έχετε δεσμεύσει τον αγοραστή; Καμία τέτοια δέσμευση δεν υπάρχει. Και είναι, μάλιστα, νόμιμος να κάνει ομαδικές απολύσεις σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και μάλιστα, με το πρόσφατο αντεργατικό τερατούργημα, όπου οι απολύσεις γίνονται με το αζημίωτο για τον επιχειρηματία και είναι και πανεύκολες.
Δεύτερον, έχετε δεσμεύσει τον αγοραστή αν θα αλλάξει τις εργασιακές σχέσεις μέσα στα Ναυπηγεία ή πήρε με τη συμφωνία κι ένα εισιτήριο για «σκλαβοπάζαρο»; Μπορεί, δηλαδή, αύριο ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων, η Abu Dhabi Mar, να πει ότι «εγώ τις εργασιακές σχέσεις τις μετατρέπω σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, σε συμβάσεις έργου, σε υπεργολαβικές σχέσεις, σε σχέσεις υπενοικίασης προσωπικού»; Μπορεί να το κάνει; Είναι νόμιμο; Τηρεί την εργατική νομοθεσία;
Είναι απολύτως νόμιμο. Πώς δεσμεύεται να μην το κάνει αυτό αύριο ο αγοραστής;
Όχι μόνο δεν δεσμεύεται, αλλά ήταν και κυνικός ο αγοραστής, κύριε Υπουργέ. Παρουσία σας είπε ορισμένα πράγματα ο εκπρόσωπος της Abu Dhabi Mar, της αγοράστριας εταιρείας, ο Is Kandar Safa. Διαβάζω από αυτά που είπε, που με έκπληξη τα ακούσαμε για την ωμότητα, την ειλικρίνεια και την κυνικότητά τους: «Μου είπατε ότι δεν διευκρίνισα τρία ζητήματα», λέει ο κ. Safa, «αλλά, δεν είχα ερωτηθεί. Τώρα θα τα διευκρινίσω. Για πόσο χρόνο θα διατηρηθεί το εργατικό δυναμικό; Δεν το γνωρίζω. Θέλω να είμαι σαφής για να μην υπάρξουν παρανοήσεις. Δεν έρχομαι για να εγγυηθώ τις δουλειές για τα επόμενα χρόνια. Όταν ανέφερα τα είκοσι υποβρύχια, αντιθέτως δεν είπα ότι θα φέρω είκοσι υποβρύχια ή τριανταπέντε φρεγάτες για να μείνουν όλοι οι εργαζόμενοι στις θέσεις τους». Έτσι λέει ο κ. Safa. «Για τα δύο υποβρύχια», συνεχίζει, «τα οποία πρόκειται να κατασκευαστούν θα χρησιμοποιηθεί το 35% του εργατικού δυναμικού.» Για το τροχαίο δε υλικό, έλεγε, ότι περίπου δεν τους ξέρει αυτούς τους εργαζόμενους και ότι «αν έχω βεβαίως, δουλειές, όποτε προκύψουν, να τους προτιμήσω».
Με δύο λόγια, προσφέρουμε παραγγελίες σε μία ξένη εταιρεία που έρχεται και τα αγοράζει. Αυτές οι παραγγελίες είναι πανάκριβες -και θα πω δυο λόγια στο χρόνο που μου απομένει- κι ούτε μία στοιχειώδη εγγύηση για την απασχόληση των εργαζομένων δεν υφίσταται με τη συγκεκριμένη συμφωνία. Και μιλάμε για εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν εμπειρία. Μιλάμε για ένα εργατικό δυναμικό που μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά. Και μιλάμε, επίσης, για εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό, οι οποίοι είναι επί δεκαοχτώ και πάνω μήνες απλήρωτοι και οι άνθρωποι ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης.
Τι θα γίνει με αυτούς, οι οποίοι δεν είναι απολυμένοι κιόλας; Και είναι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπως αναγνωρίζουν και τα Δικαστήρια και τα δεδουλευμένα τους θα έπρεπε να τα είχαν καταβάλει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Τι γίνεται, λοιπόν; Τι προσφέρουμε; Κρατικές παραγγελίες για ανύπαρκτο εργατικό δυναμικό και για ναυπηγεία που δεν θα έχουν προοπτική, αλλά θα εκβιάζουν οι κοινοί αγοραστές για συνεχείς εξοπλισμούς, χωρίς προοπτική και μέλλον;
Τελευταία παρατήρηση: Ποιοι ωφελούνται από αυτή τη συμφωνία; Οι μόνοι ωφελημένοι –σίγουρα ωφελημένοι- είναι οι Γερμανοί. Οι Γερμανοί προσέφεραν ένα υποβρύχιο από την αρχή, το οποίο είχε κλείσει και μας το πέταξαν στα μούτρα περίπου και μας είπαν: «Δεν γέρνουν τα γερμανικά υποβρύχια, τα κεφάλια σας γέρνουν που δεν το καταλαβαίνουν αυτό το πράγμα. Το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι εξαίρετο, θαυμάσιο. Είναι αξιόπλοο, αξιόμαχο». Άρχισαν οι διαπιστωτικές πράξεις. Το παίρνουμε. Παραγγέλνουμε και τα δύο υποβρύχια που ήταν για εκσυγχρονισμό, τα κάνουμε καινούρια 2-14. Η σύμβαση θα πάει παραπάνω και θα φτάσει περίπου τα 3-3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Έχουμε ήδη πληρώσει τα 2 δισεκατομμύρια, χωρίς να έχουμε παραλάβει τίποτα. Τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ –λέτε- παρόλο ότι είναι αξιόμαχος και αξιόπλοος δεν θα τον κρατήσουμε, αλλά θα τον πουλήσουμε. Και δεν καταλαβαίνω ποιος θα αγοράσει ένα υποβρύχιο, όταν εμείς λέμε ότι το πουλάμε, ενώ παραγγέλνουμε άλλα. Αν το χρειαζόμασταν, θα το κρατάγαμε για να μην παραγγέλναμε τα καινούρια υποβρύχια. Ποιος θα το αγοράσει σε τιμή, η οποία θα είναι τέτοια που θα συμφέρει το ελληνικό δημόσιο ;
Είναι πράγματα, τα οποία είναι πάρα πολύ δυσεξήγητα και σηκώνουν ερωτηματικά. Οι Γερμανοί, λοιπόν, κερδίζουν από αυτήν την προοπτική. Το ελληνικό δημόσιο τι κερδίζει; Ποια προοπτική θα έχουν τα Ναυπηγεία;
Μήπως η προοπτική είναι αυτή που αφήσατε να υπονοηθεί, κύριε Υπουργέ, του ενιαίου φορέα και αυτή που μας είπε και ο κ. Safa ότι έχει αρχίσει συζητήσεις με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου για ένα ενιαίο φορέα στα ναυπηγεία για συγχώνευση και ενοποίηση; Μα, αυτή δεν είναι προοπτική, διότι, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο σε μία αραβική εταιρεία. Δεν έγινε τόσος θόρυβος, βεβαίως, γι' αυτήν την εταιρεία, όσο με τη συμφωνία του Κατάρ, αλλά κι αυτή η συμφωνία δεν είναι καθόλου ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον. Θα έχουμε, δηλαδή, μία αραβική εταιρεία, μία ξένη εταιρεία, που θα έχει γερμανική τεχνογνωσία και η οποία θα έχει το μονοπώλιο εδώ για τις στρατιωτικές παραγγελίες.
Σε τι ευνοεί αυτό το δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια προοπτική και γιατί συμφέρει αυτό τις Ένοπλες Δυνάμεις και την προοπτική τους; Υπάρχει εναλλακτική λύση; Βεβαίως, υπάρχει. Το κράτος παραγγέλνει, το κράτος στηρίζει κατά βάση, οι Ένοπλες δυνάμεις. Επομένως, αυτές θα πρέπει να πάρουν το Ναυπηγείο –συνολικότερα, θα έλεγα εγώ, τα Ναυπηγεία- στα χέρια τους, να περάσουν άμεσα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπό δημόσιο έλεγχο και να αναπτύξουν δραστηριότητες και στο στρατιωτικό και στον εμπορικό τομέα και βεβαίως, ένα σχεδιασμό στο πλαίσιο μιας εθνικής ναυπηγικής στρατηγικής για την ανασυγκρότηση και την προοπτική των ναυπηγείων μας.
Δεν έχω χρόνο να επεξηγήσω περαιτέρω την πρόθεση και γιατί είναι βιώσιμη και γιατί είναι ρεαλιστική και γιατί είναι ο μόνος δρόμος σήμερα για να κρατηθούν ζωντανά τα Ναυπηγεία και η απασχόληση και επομένως, να εξασφαλίσουμε όρους διεξόδου από την κρίση, οι οποίες δεν διασφαλίζονται με τη νεοαποικιακή παράδοση της χώρας μας στην τρόικα είτε στα αραβικά είτε στα κινέζικα συμφέροντα που έχουν πέσει ως «κοράκια» πλέον και λεηλατούν και την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό. Αυτά δεν είναι προοπτικές για την Ελλάδα. Υπάρχει για την Ελλάδα ένας άλλος δρόμος.
Σας ευχαριστώ.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ:
Άκουσα τον αξιότιμο Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της κυβερνητικής Παράταξης, ο οποίος είπε ότι ο κύριος Υπουργός απάντησε σε όλα τα ερωτήματα. Λυπάμαι πάρα πολύ. Δεν απάντησε ο κύριος Υπουργός.
Το πρώτο, και το βασικότερο απ' όλα ίσως, είναι το τι θα γίνει με την απασχόληση των εργαζομένων. Εγώ είπα αυτά που είπα. Μας λέτε ότι η εργατική νομοθεσία συμπεριλαμβάνει το προεδρικό διάταγμα περί διαδοχικότητας, άρα διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι. Ανακριβέστατο, για να μην πω εντελώς, απολύτως εκτός κάθε πραγματικότητας! Βεβαίως η Abu Dhabi Mar είναι διάδοχη εταιρία της ThyssenKrupp και βεβαίως αυτή δεν μπορεί παρά να κατοχυρώνει την διαδοχικότητα των δικαιωμάτων. Όμως εγώ δεν σας είπα αυτό. Σας είπα ότι η Abu Dhabi Mar μετά από έναν - δύο μήνες προβαίνει σε ομαδικές απολύσεις. Αυτό κανένα προεδρικό διάταγμα δεν το εμποδίζει. Και όταν λέει επισήμως ο κ. Safa στην Αίθουσα της Βουλής, την ώρα που συζητάμε αυτή τη Σύμβαση, ότι «εγώ δεν ήρθα για να κατοχυρώσω και να δεσμευθώ για δουλειές στην Ελλάδα και για τα δύο υποβρύχια που έχω ως παραγγελία θα απασχολήσω το 35% του εργατικού δυναμικού» είναι σαφέστατος.
Ο κ. Safa εκπροσωπεί μια ιδιωτική εταιρία, την Abu Dhabi Mar. Η Abu Dhabi Mar έρχεται στην Ελλάδα για να βγάλει λεφτά. Για να βγάλει λεφτά απ' αυτή τη συγκεκριμένη παραγγελία, η οποία είναι αρκούντως «τσιμπημένη», πρέπει να συμπιέσει το εργασιακό κόστος. Όταν λοιπόν το λέει αυτό το πράγμα, λέει τι θα γίνει για το μέλλον. Και αντί να απαντήσετε στον κ. Safa, μου είπατε ότι ήμουν αρκετά ευγενικός μαζί του στην ακρόαση που έγινε στη Βουλή.
Δεύτερον, αυτά που είπα εδώ τα είπα και στην Επιτροπή.
Τρίτον, με τον κ. Safa είχαμε μία δυνατότητα, να υποβάλλουμε ερωτήματα, και νομίζω ότι έβαλα σκληρότατα ερωτήματα. Από εκεί και πέρα βεβαίως η αντιδικία και η ένσταση δεν είναι απέναντι στον κ.Safa ή κυρίως απέναντι στον κ. Safa. Είναι απέναντι σ' αυτούς που διαπραγματεύτηκαν με τον κ. Safa και έπρεπε να φροντίσουν να κατοχυρώσουν την απασχόληση τουλάχιστον των εργαζομένων, πράγμα που είχε γίνει, όπως ξέρετε, και το 2001 στην κατά τα άλλα τραγική αυτή συμφωνία πώλησης, ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με 1 δισεκατομμύριο δραχμές τότε, 3 εκατομμύρια ευρώ, -ούτε μια βίλα δεν αγοράζεις!- διότι τότε τόσο είχαν πωληθεί. Όμως τότε όσοι ήμασταν αντίθετοι και φωνάζαμε χαρακτηριζόμασταν ως άνθρωποι των σπηλαίων, ότι δεν καταλαβαίνουμε τη νέα εποχή που έχουμε μπει και ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι το θαυματουργό εργαλείο για την πρόοδο των χωρών. Δεν το καταλαβαίναμε τότε, κύριε Τασούλα. Όμως βλέπω ότι παρ' όλα όσα συνέβησαν από τότε, το 2001, συνεχίζουμε την ίδια ατραπό να βαδίζουμε.
Το 2001 όμως, παρά την τραγική αυτή συμφωνία, υπήρχε ρήτρα εκεί που έλεγε για την απασχόληση των εργαζομένων, όπως ρήτρα για την απασχόληση υπήρχε και στη συμφωνία της ιδιωτικοποίησης της Ελευσίνας, τότε που έγινε.
Εδώ δεν υπάρχει καμιά δέσμευση, καμία υποχρέωση, απολύτως καμία υποχρέωση. Τι κερδίζουμε εμείς λοιπόν απ' αυτή τη συμφωνία;
Το δεύτερο που σας είπα, που είναι πολύ σημαντικό, είναι το εξής. Λέτε ότι θα γίνει ο διαχωρισμός πολιτικού και στρατιωτικού ναυπηγείου. Δεν μπαίνω στη λογική του πώς φθάσαμε σ' αυτόν το διαχωρισμό, γιατί εδώ υπάρχουν και ευθύνες και δεν μπορούν να καταμερίζονται οι ευθύνες κάθε φορά ανάμεσά σας, ΠΑ.ΣΟ.Κ.- Νέα Δημοκρατία, Νέα Δημοκρατία και ΠΑ.ΣΟ.Κ., και να λέμε ύστερα ότι δεν υπάρχει ενιαία επίπτωση των ευθυνών στον ελληνικό λαό, ο οποίος πληρώνει και τη νύφη. Ανεξαρτήτως λοιπόν του ποιος έφερε τα πράγματα ως εδώ, υπάρχουν ευθύνες για το πώς φθάσαμε.
Τι συνέπειες όμως έχει αυτός ο διαχωρισμός; Ο διαχωρισμός είναι αρνητικότατος για το Ναυπηγείο. Δεν μπορεί να λειτουργήσει το Ναυπηγείο, με στρατιωτικό και πολιτικό. Και σε κάθε περίπτωση, η Abu Dhabi Mar, κύριοι συνάδελφοι, ως διάδοχος της ThyssenKrupp, θα είναι αυτή η οποία θα εκποιήσει υποδομές και λειτουργίες; Η Abu Dhabi Mar θα το κάνει; Δέσμευση θα υπάρξει για το τι θα πουλήσει, πώς θα το πουλήσει, πότε θα το πουλήσει, γιατί θα το πουλήσει, τι θα απομείνει και αν αυτό που θα απομείνει δεν θα είναι ένα κουφάρι σκέτο; Ποιες είναι οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνονται; Αυτά είναι θεμελιώδη πράγματα.
Και θα ήθελα να πω μια κουβέντα επίσης. Δεν μπαίνω τώρα στο θέμα του «Παπανικολή» κ.λπ. -δεν έχω καθόλου χρόνο γι' αυτά, που είναι πάρα πολύ σημαντικά βεβαίως- και στις τιμολογήσεις κ.λπ. Όμως θα αναφερθώ στο θέμα του ενιαίου φορέα. Κανείς δεν έχει αντίρρηση για ενιαίο φορέα.
Για ποιο ενιαίο φορέα όμως μιλούμε; Δηλαδή έρχεται η Abu Dhabi Mar, παίρνει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, θα πάρει μετά και της Ελευσίνας, που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις, και το Νεώριο και θα πούμε ότι η Abu Dhabi Mar τα πήρε όλα, είτε δια εξαγοράς είτε δια συγχωνεύσεως και επομένως φτιάχτηκε ο ενιαίος φορέας των Ναυπηγείων; Δηλαδή κάναμε ένα ιδιωτικό αραβικό, πριγκηπικό μονοπώλιο, του αναθέτουμε όλους τους εξοπλισμούς του Πολεμικού Ναυτικού και θα μπορεί να εκβιάζει άνετα για το μέλλον και λέμε ότι κάναμε ενιαίο φορέα; Ένα μονοπώλιο ιδιωτικό εγκαταστήσαμε, το οποίο θα νέμεται και θα λεηλατεί τις Ένοπλες Δυνάμεις και τους εξοπλισμούς. Αυτό κάναμε.
Γιατί λοιπόν δεν μπορεί να γίνει δημόσιος αυτός ο ενιαίος φορέας, αφού κρατικές είναι οι παραγγελίες, και το Δημόσιο να αναθέτει όπου μπορεί να αναθέσει, με τους συμφερότερους όρους, και όχι εκεί που θέλουν οι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων να πηγαίνουν τα λεφτά και οι παραγγελίες, οι όσες παραγγελίες;
Και εν πάση περιπτώσει, ο ενιαίος φορέας -να το έχουμε υπ' όψιν μας- υπό την Abu Dhabi Mar σημαίνει το εξής απλό: μαζικές άμεσες απολύσεις και στο Σκαραμαγκά και στην Ελευσίνα και στο Νεώριο, διότι αυτή θα είναι η συμφέρουσα επιλογή για τον αγοραστή.
: Έχουμε υποθηκεύσει το μέλλον μας στην Τρόικα, μην το υποθηκεύουμε και στα Αραβικά Εμιράτα: είτε στο Κατάρ, είτε στο Abu Dhabi, είτε στο Ντουμπάι, γιατί έχουμε και το Ντουμπάι εδώ...
Μην το υποθηκεύουμε, λοιπόν, και στα Εμιράτα! Και ακόμα περισσότερο θα έλεγα να φοβάστε τους Δαναούς και Ασιάτες και αν είναι! Γιατί και αυτοί έχουν συμφέροντα λεηλασίας σ' αυτή τη χώρα. Δεν είναι αποικία η Ελλάδα!
Σας ευχαριστώ.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Θα απαντήσω σημειακά, για να κλείσουμε τη συζήτηση γιατί νομίζω ότι εξαντλήθηκαν και τα επιχειρήματα και οι ομιλητές.
Η σύμβαση του 2000, η οποία είναι αναμφίβολα προβληματική, συνήφθη ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τα κρατικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το τονίζω, τα κρατικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Τα κρατικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τα αποκρατικοποίησαν η ΕΤΒΑ και οι εργαζόμενοι, γιατί ο συνεταιρισμός των εργαζομένων τη στιγμή της ιδιωτικοποίησης κατείχε το 49% του μετοχικού κεφαλαίου. Αφήστε να μιλούν οι εργαζόμενοι οι ίδιοι με τις επιλογές τους. Εκπροσωπούν πιο αυθεντικά τα συμφέροντά τους και την αγωνία τους για τη δουλειά τους και τις οικογένειές τους.
Εμείς ξέρουμε ότι επί ένα χρόνο –από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Οκτώβριο του 2010- το Ναυπηγείο ζει με τα δικά μας χρήματα, του ελληνικού δημοσίου, είτε με τη μορφή καταβολών για παλιές συμβάσεις –προγενέστερες των υποβρυχίων- είτε με δάνεια εγγυημένα από το ελληνικό δημόσιο. Αν δεν δίναμε εμείς τα λεφτά, οι Γερμανοί θα είχαν εκβιάσει με δήλωση παύσης πληρωμών.
Ο φίλος μου κ. Λαφαζάνης διατυπώνει το εξής επιχείρημα, ότι πρέπει η επιχείρηση των Ελληνικών Ναυπηγείων –άρα, αυτή η εργοδοσία- να έχει πιο περιορισμένα δικαιώματα απ' ό,τι οποιοσδήποτε άλλος επιχειρηματίας και εργοδότης στην Ελλάδα. Ό,τι δυνατότητες έχει κάθε επιχείρηση και κάθε εργοδότης, έχει και η επιχείρηση που λέγεται «Σκαραμαγκάς» και ο ιδιοκτήτης και άρα εργοδότης.
Όλες οι επιχειρήσεις στη χώρα στον τομέα της μεταποίησης, στον τομέα των υπηρεσιών έχουν κάποια δικαιώματα, αυτά που προβλέπει η κοινοτική και η εθνική νομοθεσία. Τώρα εμείς θα έλθουμε και θα πούμε ότι ειδικά στο Σκαραμαγκά θα υπάρχουν λιγότερα δικαιώματα της εργοδοτικής πλευράς; Δεν έχει καμμία λογική αυτό. Και τι θα κερδίσουμε, αν διασώσουμε τις θέσεις εργασίας στο Σκαραμαγκά και τις χάσουμε στην Ελευσίνα ή αν τις χάσουμε σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, το οποίο είναι επιχείρηση εντάσεως εργασίας;
Ήλθε –λέει- η Abu Dhabi Mar να βγάλει λεφτά. Μα, τι ήλθε να κάνει; Φιλανθρωπικό έργο; Έρχεται κανείς για φιλανθρωπία; Το θέμα είναι και εμείς να έχουμε ωφέλεια για το δημόσιο συμφέρον.
Να θυμίσω όμως ποια είναι η σύμβαση. Η σύμβαση είναι, κατά βάθος, σύμβαση των υποβρυχίων. Διότι η Abu Dhabi υποκαθίσταται στη θέση της Thyssen Krupp. Η Thyssen Krupp πουλά τις μετοχές της στην Abu Dhabi. Εμείς παρεμβαίνουμε ασκώντας ένα δικαίωμα, ένα droit de regard –για να το πω γαλλικά- επίβλεψης και μπορούμε να αρνηθούμε αυτή τη συναλλαγή μεταξύ δύο ιδιωτών, αν έχουμε να επικαλεστούμε κάποιο λόγο.
Τι λόγο έχουμε να επικαλεστούμε; Έχουμε να προτείνουμε κανέναν καλύτερο αγοραστή; Ο μόνος είναι που εμφανίστηκε και αξιολογήθηκε από τον ανεξάρτητο εκτιμητή. Άρα, μη συγχέετε αυτό το δικαίωμα του ελληνικού δημοσίου. Είναι πολύ περιορισμένο και πολύ συγκεκριμένο με τη σύμβαση για τα υποβρύχια.
Η λογική δε ότι θα κάνουμε έναν ενιαίο φορέα, επειδή ο μόνος πελάτης είναι το Πολεμικό Ναυτικό, είναι απολύτως εσφαλμένη. Γι' αυτό θέλουμε να απαλλαγεί όσο γίνεται ταχύτερα και το Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά από τον περιορισμό ως προς τις μη πολεμικές δραστηριότητες, γιατί η προοπτική της ναυπηγικής βιομηχανίας δεν βρίσκεται στο Πολεμικό Ναυτικό. Βρίσκεται στο ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό. Θέλουμε να έλθουν ξανά τα πλοία για επισκευές, για συντηρήσεις, ει δυνατόν για κατασκευές, παρ' ότι στον τομέα των κατασκευών βέβαια είναι δύσκολο να βρεις ανταγωνιστικούς όρους. Πάντως, υπάρχει τεράστιο αντικείμενο, πέραν των πολεμικών πλοίων.
Το επιχείρημα του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής είναι πολύ συγκεκριμένο. Λέει: Μήπως πρέπει να γίνει συνεννόηση; Μα, έχει γίνει. Έχει αποσταλεί το προειδοποιητικό έγγραφο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Άλλωστε, είμαστε σε συνεχή διαβούλευση, διότι το μεγάλο θέμα ήταν οι κρατικές ενισχύσεις. Με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού είμαστε σε διαρκή επαφή.
Δεν υπάρχουν φορολογικές απαλλαγές. Η διάταξη λέει ότι στην πραγματικότητα δεν επιβάλλεται προκαταβολή του φόρου εισοδήματος. Δεν υπάρχει καμιά απαλλαγή.[...]

Δεν υπάρχουν σχόλια: